Recenze autobazarů 

 seznam autobazarů

 autobazar

Auto Vašíček

hodnocení: hodnotilo: 0celkem recenzí: 1

 recenze

Tomáš Růžička

Dobrý den, chtěl bych se podělit o zkušenost s nákupem vozu v autobazaru Vašíček v Pardubicích, který se holedbá tím, že dováží kvalitní a prověřené vozy ze Švýcarska. V jeho nabídce jsem objevil obytné auto Fiat Dethleffs z roku 2011 a najetými 19.000km za dobrou cenu. Při obhlídce vozu jsme ale zjistili, že vozidlo má pravou část nástavby zvlněnou. Viz přiložené foto. Prodejce nám tvrdil, že se to u těchto vozů stává a měli tam takové už tři. Auto se nám líbilo, ale kontaktoval jsem nejprve servis karavanů, kde mi potvrdili, že taková věc vznikne pouze nadměrným žárem, ne běžným rozpálením od slunce, nebo stářím vozu. Sdělili nám, že to co je vidět na fotce, by nemusel být zásadní problém a proto jsme na vůz složili zálohu. Během této návštěvy jsem si ofotil také původní doklady ze Švýcarska, které byly ve voze a pokusil jsme se najít původního majitele. Prodejce mi tvrdil, že ho vykoupil od staršího pána, který už nehodlá jezdit kempovat a proto vůz prodává. Od původního majitele, jsme však zjistil, že vozidlo od něj vzala švýcarská pojišťovna behem řešení pojistné události. Před dvěma lety u jeho domu hořelo pole a plameny se přiblížily k autu tak, až se žárem zkroutil plech na jeho obytné části. Pojišťovna mu dala peníze a vzala auto. Od pojišťovny koupil auto zmíněný bazar Vašíček, který mi tvrdil, že podobně ,,zkroucené,, vozy už v prodeji měli. Když jsem obchodníkovi sdělil co jsme o voze zjistil, náhle se rozpomenul, že vlastě původního majitele nezná a pouze jedná s pojišťovnou a tak si skutečné informace o voze nemá kde ověřit. Další problém jsme měli s COC dokumentem, který je u takovéhoto vozu dovezeného mimo EU naprosto zásadní. Prodejce mi celou dobu tvrdil, že dokument je v autě. Když jsme si jel - po zaplacení všech peněz - auto vyzvednou, tak se při předání zjistilo, že takový dokument v autě není a bylo mi vysvětleno, že ho vlastně ani nepotřebuji. Ano podobný dokument by mohl nahradit VIN, avšak u běžného sériového vozu. Po zadání VINu u obytného auta, vypadne ze systému pouze podvozek, vyrobený někde v Itálii, čímž všechny informace končí a úředník nemůže takové auto v ČR přihlásit. Muselo by se podstoupit testování a měření na příslušných místech, které je velice nákladné a zdlouhavé. Mě se COC dokument podařilo získat opět přes švýcarsko, kde jsem získal kontakt na autosalon, který prodával tento vůz jako nový v roce 2011 a byl ochoten nám vystavit kopii dokumentu. Závěrem tohoto příběhu bych rád shrnul - vozidlo, které jsme u Vašíčka koupil, je hezké a za dobré peníze. Vzhledem k pořizovací ceně 900.000Kč bych však očekával, že potřebné dokumenty zajistí prodejce sám a předá i s vozem, aby si je nový majitel nemusel shánět a dokupovat jinde a hlavně sdělí pravdivé informace o stavu vozu. To se nestalo. Informace jsem si musel zjišťovat sám a od zmíněného bazaru jsem slyšel jen výmluvy a různé pohádky, kterým není možné věřit. Tato zkušenost mi potvrdila, že v dnešní době je obtížné důvěřovat prodejcům aut a i když prodávají auto v ucházejícím technickém stavu. Neobtěžují se k němu dodat potřebné dokumenty a přikrášlují jeho historii a stav jak jen to je možné.